Idag var jag och de fyra kamrater i Stinas grupp. Vi har suttit runt det största bordet i klassrummet och började titta på de papperna som Stina delade ut.
Första papper var en planering att vad skulle vi göra under den tiden. Den andra papper var ett matematik lexikon och den hade fem rubriker. Rubrikerna var : storlek, antal, tid, pris och ålder och de hade egna detaljer.
Vi fick börja med storlek. Vi förklarade de orden som innehållandes i storleken, som mer och mest eller mycket och lite.
Sen fortsatte vi med de andra rubriker. Vi förklarade i ordning. Alla elever fick många exempel på de. Man fattar snabbare genom exempel och det därför använde vi mobiler, böcker och några andra saker att förstå på bättre sätt.
Till sist har vi tagit några bilder på de exemplen att lägga på våra bloggar.
Bilden visar ett exempel på "större" och "mindre".
Första papper var en planering att vad skulle vi göra under den tiden. Den andra papper var ett matematik lexikon och den hade fem rubriker. Rubrikerna var : storlek, antal, tid, pris och ålder och de hade egna detaljer.
Vi fick börja med storlek. Vi förklarade de orden som innehållandes i storleken, som mer och mest eller mycket och lite.
Sen fortsatte vi med de andra rubriker. Vi förklarade i ordning. Alla elever fick många exempel på de. Man fattar snabbare genom exempel och det därför använde vi mobiler, böcker och några andra saker att förstå på bättre sätt.
Till sist har vi tagit några bilder på de exemplen att lägga på våra bloggar.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar